Fransk sprogdiplom

Risskov Gymnasium tilbyder skolens franskelever gratis at tage DELF (Diplôme d'Études en Langue Française), som er et officielt fransk sprogcertifikat for udlændinge fra det franske undervisningsministerium.

Eksaminerne afholdes i 125 lande verden over og er bredt anerkendte i gymnasier, på universiteter, i erhvervslivet i Frankrig samt i de øvrige fransktalende lande. Prøven består af fire dele: Lytteforståelse, læseforståelse, en fri skriftlig del og en mundtlig prøve. Sprogdiplomet kan f.eks. bruges i forbindelse med jobansøgning og/eller ansøgning på en uddannelsesinstitution i et fransktalende land.

Undervisningen i sprogdiplomet er en integreret del af den almindelige franskundervisning og også en rigtig god øvelse til den danske studentereksamen i fransk.